Draai van de Kaai

 

We gaan weer met z´n allen naar d´n Draai, want het wielercircus is weer op de KaaiDvdK

 

Het organiseren van de Draai van de Kaai is altijd een feest geweest. Geweldig om mee te mogen werken aan het grootste eendaags evenement van Roosendaal, de grootste wielerronde van de regio en een ongekend weerzien van bekenden. Een waar zomercarnaval!

Als bestuurslid vergunning, veiligheid, organisatie en personeel nam ik samen met een vast team van mensen het opzetten van de organisatie voor van dit evenement voor onze rekening. Ruim 230 vrijwilligers, draaiboeken, instructies en een veelvoud aan lunchpakketten. Ruim 60 professionele hulpverleners, camera´s, controles, bewaking, medische verzorging, ambulance en een calamiteitenteam. Overleg op verschillende niveau´s, zowel ambtelijk als bestuurlijk, en van hoofd artiestenbegeleiding tot gebouwenbeheer. Niets werd door mij op de dag van de Draai van de Kaai aan het toeval overgelaten.

Om een zeer strakke organisatie op poten te kunnen zetten, zal je van iedere medewerker en vrijwilliger, artiest, leverancier, journalist,  jurylid en anderen precies moeten vastleggen wie ze zijn, wat ze komen doen, waar ze zich melden, hoe ze komen en hoe laat ze willen weggaan.  Voor een organisatie van grote omvang is het belangrijk een totaal overzicht te hebben wat er allemaal moet worden voorbereid om de bezoekers een fantastische dag te bezorgen.

De kracht van een evenement zit in een eeuwen oud recept: brood en spelen! Geef de bezoekers sport, entertainment en een drankje en hapje. Op een prachtige zonnige dag genieten van muziek, top sport (vedettes uit de Tour) en jezelf eens lekker tegoed doen aan een frisse versnapering en een goede zak friet!

Komt dat zien! Het wielercircus op de Kaai

 

Hier een impressie uit 2012 van de organisatie achter de Draai van de Kaai:

 

 

 

Plaats een reactie

Ondernemend met een sociaal hart